خانه / مبانی نظری / فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان

دانلود فایل فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان

 

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان

 

عنوان فایل : فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان

دسته بندی : مبانی نظری

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان,رفتار کودکان اوتیسم,رفتار والدین با فرزند اوتیسم,اهمیت سبک های فرزند پروری,والدین کودکان اوتیسم,مشکلات والدین کودکان اوتیسم,عمر کودکان اوتیسم,انواع اوتیسم در کودکا,,,

 

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان

فصل-دوم-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-تعاریف-و-نظریه-های-فرزندپروری-و-اختلال-کودکان

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان،
در قالب ورد، در 38 صفحه، قابل ویرایش
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

قسمتی از متن:

تاثیر سازگاری زناشویی بر فرزند پروری و اضطراب کودک
تحقیقات الری و وایدر  (2005) نشان داده اند که میزان سازگاری زناشویی تا اندازه ای هماهنگ نبودن فرزند پروری را پیش بینی می کنند و هماهنگ نبودن فرزند پروری  تا حدودی پیش بینی کننده واکنش افراطی والدین نسبت به کودک است که آن نیز به نوبه خود پیش بینی کننده مشکلات رفتاری کودک است. هم نظریه ها و هم شواهد تجربی، از امکان اثر تعدیل کنندگی هماهنگ نبودن فرزند پروری حمایت می کنند (بهرامی احسان و اسلمی،1388) اگر والدین استراتژی های حل تعارض ضعیفی داشته باشند، احتمالا در فرزند پروری ناهمخوانی دارند که آن نیز هیجان منفی را در کودک فرا می خواند(بولهر،آنتونی، کریشنکمر، استون  ،1997به نقل از بهرامی احسان و اسلمی،1388). روابط معنی داری بین سازگاری زناشویی و هماهنگ نبودن فرزند پروری و همچنین بین هماهنگ نبودن فرزند پروری و مشکلات رفتاری کودکان گزارش شده است (بلاک،1981،به نقل از الری و وایدر،2005). سازگاری زناشویی، به طور غیر مستقیم از طریق هماهنگ نبودن فرزند پروری با مشکلات رفتاری کودکان ارتباط دارد .
مطالعات نشان داده اند که حمایت والدین از خود مختاری فرزندان، منجر به پیامد های مثبت در دوره های مختلف رشد می شود(النو همکاران  ،1994؛ فرودیو همکاران   ،1999 ، به نقل از بهرامی احسان و اسلمی،1388). در ضمن، فرض شده است که رواط زناشویی والدین با توانایی والدین برای تشویق خود مختاری فرزندان، مرتبط است و همبستگی های معنا داری بین ادراک شرکت کنندگان از روابط زناشویی والدینشان و میزان خود مختاری که آنها به فرزندانشان می دهند، وجود دارد ( پیپ و کوان ، 2004؛ به نقل از الری و وایدر ، 2005) . کوان و کوان  (2000،به نقل از بهرامی احسان و اسلمی،1388) نیز بیان کردند که بین گسستگی های زناشویی والدین و تمایل پدران به این که نسبت به کودکانشان سرد تر، عصبانی تر و تحریک پذیر تر باشند و به روش دیکتاتورانه عمل کنند، ارتباط نزدیکی وجود دارد و مادرانی که از روابط با همسرانشان ناشاد هستند، تمایل دارند که بیشتر به سبک دیکتاتورانه عمل کنند تا اقتدارگرایانه.
 بررسی ادبیات، تنوع گسترده ای از چارچوب های نظری در این خصوص را آشکار کرده است، اما تعداد کمی از چارچوب های نظری یکپارچه و منسجم دارند. در طول سال ها محققان متعددی پیشنهاد کرده اند که تعارض زناشویی به طور مستقیم علت مشکلات سازگاری فرزندان نیست، بلکه تعارض زناشویی بر فرزندان ، از طریق بدتر شدن رابطه والد- فرزند تاثیر می گذارد .
بیشتر تحقیقات در این زمینه از خانواده به عنوان یک سیستم یاد کرده اند و معتقدند که تعارض زناشویی به منزله تخریب کننده سیستم است که به شکست در روابط دیگر این سیستم منجر می گردد . با وجود عوامل بسیار ، سه راه اصلی پیشنهاد شده است که  تعارض زناشویی ممکن است رابطه والد – فرزندی و از این رو سازگاری کودک را مورد تاثیر قرار دهد :
اولین راه از طریق نا همساری ( ناهماهنگی) در نظم دهی است. فرض شده است که تعارض در ازدواج به صورت منفی، بر هماهنگی و همسازی روش های نظم دهی و شیوه های فرزند پروری تاثیر می گذارد (جورلیس  ،1995 به نقل از بهرامی احسان و اسلمی،1388). نا هماهنگی در قانون ها، انتظارات و پاسخ به رفتار های کودک به مشکلات سازگاری متعددی در فرزندان منجر می گردد .
دومین راه ، یکی از انواع الگو های غیر عادی سه گوش سازی روابط زناشویی است. در سه گوش سازی، یک والد با کودک ، ضد والد دیگر متحد می شود یا از کودک به عنوان تعدیل کننده ی مشاجرات والدینی استفاده می شود و یا اینکه والدین آشفتگی های زناشویی خود را با سپر بلا قرار دادن کودک جایگزین می کنند (مارگولین،کریستنسن و جان  ،1996؛ به نقل از بهرامی احسان و اسلمی،1388).
در آخر این امکان وجود دارد که ارتباط بین تعارض زناشویی و شکست در رابطه ی والد-فرزندی، به دلیل روابط عاطفی والد-فرزند باشد. مداخله ی عاطفه به شکل های مختلفی نشان داده می شود. تکرار تعارض زناشویی، والدین را از نظر هیجانی تخلیه می کند که به کاهش توانایی شان جهت شناسایی و پاسخ به نیازهای هیجانی فرزندان شان منجر می گردد
(گلد برگ و استربروک ،1984؛به نقل از بهرامی احسان و اسلمی،1388).

دانلود فایل

 

کد فایل : 30823

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان,رفتار کودکان اوتیسم,رفتار والدین با فرزند اوتیسم,اهمیت سبک های فرزند پروری,والدین کودکان اوتیسم,مشکلات والدین کودکان اوتیسم,عمر کودکان اوتیسم,انواع اوتیسم در کودکا,,,

جهت دانلود فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان کلیک کنید

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان

 

مشخصات فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان  با کد فایل 30823  در دسته بندی مبانی نظری  با برچسب های فایل فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های فرزندپروری و اختلال کودکان,رفتار کودکان اوتیسم,رفتار والدین با فرزند اوتیسم,اهمیت سبک های فرزند پروری,والدین کودکان اوتیسم,مشکلات والدین کودکان اوتیسم,عمر کودکان اوتیسم,انواع اوتیسم در کودکا,,,  قابل دانلود از طریق ( دریافت فایل ) می باشد .